måndag 17 december 2007

Terecension - Swiss Chocolate

Mitt senaste inköp hos The Tea Haus; en av de lokala tebutikerna här i kanadensiska London, bestod av ett smaksatt svart te vid namn Swiss Chocolate. Den föredömliga etiketten med beskrivning och bryggangivelser detaljerade att det svarta basteet var Ceylon OP, vilket innebär att det odlats i Sri Lanka och klassificerats som baskvalitén av hela, svarta teblad (Orange Pekoe). Smaksättningen består av "essensen av schweizisk choklad och grädde". Ett te som detta köper man som godiste, och efter att ha bryggt teet i kanna vid två olika tillfällen, med kokande vatten och 3 minuters dragningstid, kan jag bara konstatera Swiss Chocolate fyller det syftet alldeles utmärkt.

Chokladsmaken för tankarna till Baileys eller någon annan gräddig chokladlikör, eller kanske till någon alkoholspetsad mjölkchokladtryffel. Tesmaken är diskret och dränks till största delen av smaksättningen men jag tror att teet är förlåtande nog för att det bara ska gå att dra det lite längre för att åstadkomma en starkare tesmak. Jag uppskattar teets frånvaro av bitterhet. Jag testade att hälla i en skvätt sojamjölk i teet (tyvärr uppskattar min mage inte ordinära mjölkprodukter för tillfället) men konstaterade att eftersom chokladsmaken är såpass "ljus" så blir den väl tunn om man spär ut den ytterligare. Det betyder inte att jag inte rekommenderar mjölk-te-entusiaster att ha mjölk i det här teet; det var definitivt ingen fruktansvärd kombination. Det är också mycket möjligt att komjölk lämpar sig bättre än sojamjölk; Ceylonte odlas med engelska tepreferenser i åtanke.

Swiss Chocolate har potential att uppskattas av hela släkten en sen kylig kväll ackompanjerat av lite julgodis.

1 kommentar:

Anonym sa...

This program is intended to recover lost passwords
for RAR/WinRAR archives of versions 2.xx and 3.
xx. http://www.passwordrecoveryforrar.tk The free professional solution for recovering lost passwords to RAR and WinRAR
archives.

My family members all the time say that I am killing my time here at net, but I know I am getting knowledge all the time by reading thes good posts.



Review my site ... Password Cracker Rar